Gdańskie Wodociągi w Twoim smartfonie

Posiadasz urządzenie mobilne, zainteresowany jesteś jakością wody w Gdańsku, awariami i pracami planowanymi na sieci wod-kan w pobliżu twojego domu, czy jakością wody na kąpieliskach? Jeśli odpowiedź na chociaż jedno z pytań brzmi „tak”, możesz ściągnąć specjalna aplikację mobilną. Bezpłatna aplikacja  - Gdańskie Wodociągi - dostępna jest w App Store na system iOS a także w Sklepie Play dla systemu Android.

- Bardzo zależy nam na szybkich i skutecznych kontaktach z klientami, dlatego oprócz tradycyjnych kanałów komunikacyjnych jak Biuro Obsługi Klienta, eBOK, infolinia, telefony alarmowe, Facebook czy Twitter postanowiliśmy uruchomić kolejny – tworząc specjalną aplikację na urządzenia mobilne, która 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu pozwala na kontakt z nami – podkreśla Jacek Kieloch, prezes spółki

Aplikacja dedykowana jest  mieszkańcom, spółdzielniom mieszkaniowym, zarządcom wspólnot mieszkaniowych, radom dzielnic, a także turystom zainteresowanym jakością wody w kąpieliskach. Jest ona całkowicie bezpłatna i pozbawiona reklam. Udostępniona została w dwóch najbardziej popularnych platformach urządzeń mobilnych: iOS – dostępna w AppStore oraz Android dostępna w Sklepie Play.

Aplikacja daje stały dostęp do następujących funkcjonalności:

  • aktualności
  • występujące awarie
  • jakość wody
  • terminy i zakresy prac planowych
  • jakość wody w kąpieliskach (Eko-plaża)
  • cenniki usług
  • możliwość zgłaszania awarii
  • powiadomienia o pojawiających się nowych informacjach z zakresu aktualności, jakości wody w kąpieliskach, planowych wyłączeniach wody, awariach

- Wszystkie dane prezentowane w aplikacji pobierane są online z serwerów spółki , co sprawia, że użytkownik zawsze dysponuje najbardziej aktualną informacją. Dzięki integracji systemów informatycznych, komunikaty o awariach wprowadzane przez dyspozytorów pogotowia, publikowane są jednocześnie we wszystkich kanałach informacyjnych spółki: na naszej stronie internetowej, w aplikacji mobilnej i systemie call center – dodaje Jacek Kieloch. – Dodatkowo użytkownik otrzymał możliwość wyboru informacji ograniczonej do konkretnych dzielnic miasta. Notyfikacje  o awariach wysyłane są natychmiast po ich ukazaniu się, pozostałe powiadomienia będą użytkownikom wysyłane raz dziennie.

W przypadku informacji o awariach prezentowane jest miejsce awarii wraz z przewidywanym czasem jej usunięcia oraz lokalizacją zastępczego punktu poboru wody - o ile taki występuje. Również w przypadku prezentowania informacji dotyczących kąpielisk, oprócz danych o jakości wody prezentowane są punkty poboru na mapie. W zakresie jakości wody dla większości punktów adresowych Gdańska można otrzymać informację o twardości wody oraz o ujęciu z którego dany punkt jest zasilany.

Aplikacja umożliwia także zgłaszanie awarii przez użytkownika. Do zgłoszenia można dołączyć zdjęcie oraz zaznaczyć miejsce awarii na mapie (w przypadku włączonej geolokalizacji system sam zidentyfikuje lokalizację gdzie się znajdujemy i podpowie dane adresowe konieczne do uzupełnienia).

- Zgłoszenie o awarii trafia do Centrum Działań Operacyjnych gdzie podejmowane są kolejne kroki w celu jej potwierdzenia i usunięcia – zaznacza Stanisław Mikołajski, dyrektor ds. eksploatacji.