Aktualne zasady obsługi Klientów

Szanowni Klienci, W związku z sytuacją epidemiczną zachęcamy Państwa do bezpiecznego załatwiania spraw za pośrednictwem Elektronicznego Biura Obsługi Klientów (eBOK), infolinii, korespondencji email, przesyłki pocztowej oraz kontaktu telefonicznego. Kontakt osobisty z pracownikami SNG w naszej siedzibie możliwy będzie jedynie po uprzednim telefonicznym umówieniu terminu spotkania.

Możliwości kontaktu z SNG
  • dokumenty oraz korespondencję można przesyłać poprzez serwis e-BOK (link do logowania https://ebok.sng.com.pl/login) oraz pocztą elektroniczną na adresy: info@sng.com.pl, bok@sng.com.pl i sopot@sng.com.pl
  • numery infolinii: w Gdańsku tel. 58 301 30 91, w Sopocie tel. 58 551 35 07,
  • Laboratorium, tel. 58 352 28 57, email laboratorium@sng.com.pl.

Ogólne zasady bezpośredniej obsługi Klienta
Każdy Klient, przybywający na umówione spotkanie, przed wejściem do Biura Obsługi Klienta zostanie poddany procedurze bezdotykowego mierzenia temperatury ciała. Osoby z temperaturą powyżej 37,5 stopnia Celsjusza oraz nie wyrażające zgody na pomiar temperatury nie zostaną wpuszczone do budynku.
Przy stanowisku obsługi klienta może przebywać jedna osoba, która ma obowiązek wcześniejszej dezynfekcji rąk, stosowania osłony ust i nosa oraz zachowania dystansu społecznego.




Zwiń ^

Zabezpiecz wodomierz przed mrozem

Zanim przyjdzie zima i temperatura spadnie poniżej zera stopni Celsjusza należy właściwie zabezpieczyć instalację wodociągową, szczególnie jeśli przebiega ona przez nieogrzewane pomieszczenia lub znajduje się na niezamieszkałej w okresie zimowym posesji. Te działania uchronią instalację przed możliwym uszkodzeniem, a odbiorców wody przed nieoczekiwanym jej brakiem wynikłym z uszkodzenia instalacji.

Zgodnie z prawem odpowiedzialność za zabezpieczenie instalacji przed mrozem spoczywa na właścicielu przyłącza wodociągowego. Można to zrobić w prosty. Wodomierze znajdujące się na zewnątrz, w studzienkach, można ocieplić wełną mineralną lub innym materiałem izolacyjnym. W podobny sposób należy zadbać o wodomierze w zamkniętych, nieogrzewanych pomieszczeniach. W pomieszczeniach, przez które przebiega instalacja wodociągowa, nawet w tych ogrzewanych, w czasie mrozu drzwi i okna powinny pozostawać zamknięte. Instalacje wykorzystywane okresowo, czyli np. doprowadzające wodę na działkę, do ogrodu, lub znajdujące się w budynku niezamieszkałym i nie używane w okresie zimy, należy zamknąć dopływ wody do nich i pozbawić ją z jej pozostałości.

Jeśli jednak dojdzie do uszkodzenia lub rozszczelnienia wodomierza, prosimy skontaktować się z nami dzwoniąc na numer alarmowy 994. Nasze służby będą reagowały na każde zgłoszenie.


Zwiń ^

BOK w Wigilię i przerwie świąteczno-noworocznej

Szanowni Klienci, jeśli jeszcze przed świętami lub w przerwie świąteczno-noworocznej potrzebujecie coś załatwić w naszym Biurze Obsługi Klienta, będziemy na Was czekać w następujących godzinach:

  • 24.12 w Wigilię w godz. 7.00-13.00
  • 28-29.12 oraz 31.12 w godz. 7.00-15.0
  • 30.12 w godz. 7.00-17.00


Przypominamy, że kontakt osobisty z pracownikami jest możliwy po wcześniejszym umówieniu terminu spotkania.

  • dokumenty oraz korespondencję można przesyłać poprzez wrzutnię dokumentów, serwis eBOK oraz pocztę elektroniczną na adresy: info@sng.com.pl, bok@sng.com.pl oraz sopot@sng.com.pl
  • numery infolinii w Gdańsku tel. 58 301 30 91, w Sopocie 58 551 35 07
  • Laboratorium tel. 58 352 28 57, email laboratorium@sng.com.pl


Zwiń ^

Zdroje dla uczniów i dla gdańskich żaków

Do 183 powiększyła się liczba zdrojów zamontowanych przez Saur Neptun Gdańsk w gdańskich placówkach oświatowych. Oznacza to, że dostęp do wody z kranu posiada już ponad 57 tysięcy dzieci i młodzieży. W tym roku – po raz pierwszy w historii programu – zdroje trafiły także na gdańskie uczelnie wyższe. Otrzymały je Gdański Uniwersytet Medyczny oraz Uniwersytet Gdański.

- Woda w Gdańsku jest smaczna i w 100% bezpieczna, dlatego przekonujemy, że warto ją pić - w szkole, przedszkolu, na uczelni, czy w pracy - podkreśla Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - Projekt zdrojowy to nasz flagowy program, w którym przekonujemy do picia wody z kranu dzieci starsze, młodsze, a w tym roku, co bardzo mnie cieszy,  projekt skierowaliśmy także do studentów.

Montaż zdrojów w placówkach oświatowych Saur Neptun Gdańsk realizuje sukcesywnie od 2013 roku.

- Wprowadzenie nawyku picia wody ważne jest w każdym wieku. W szkołach udało nam się zaszczepić modę na kranówkę, podobny sukces odnieśliśmy w przedszkolach. Mamy nadzieje, że studenci przekonają się, że lepiej napełnić bidon wodą z kranu, by w ten sposób dbać o środowisko - zaznacza Jacek Kieloch, wiceprezes SNG.

Saur Neptun Gdańsk finansuje zakup poidełek, ich montaż, a także laboratoryjne badania wody wykonane zarówno przed jak i po zamontowaniu zdroju. W gdańskich placówkach oświatowych tj. szkołach i przedszkolach zamontowano kolejnych 11 zdrojów. Na Gdański Uniwersytet Medyczny trafiły w tym roku 4 urządzenia, a na Uniwersytet Gdański 2. Uczelnie wyższe otrzymały dwa rodzaje poidełek: dystrybutory wewnętrzne do napełniania butelek, bidonów, czy kubków oraz dystrybutory wody funkcyjne. Pierwsze z urządzeń wyposażone jest w czujnik uruchamiający wypływ wody. Posiada także wbudowany licznik butelek o pojemności 1 litra, które – dzięki korzystaniu z wody z kranu – nie trafiły na śmieci. Dystrybutory funkcyjne oferują wodę ciepłą,  zimną.

- Jestem wdzięczny, że tak cenną inicjatywą Gdańsk postanowił objąć także uczelnie wyższe. W środowisku akademickim przywiązujemy dużą wagę do kształtowania i wspierania postaw proekologicznych, jak również troski o środowisko naturalne. Jestem przekonany, że to potrzebne wsparcie zyska uznanie wśród naszych pracowników, studentów i doktorantów – mówi prof. Marcin Gruchała, rektor GUMed.


 

 

Zwiń ^

Ostrzegamy przed oszustami

W związku z informacjami medialnymi o podszywaniu się oszustów pod firmy wodociągowe informujemy, że nasi pracownicy – w związku z wykonywanymi czynnościami służbowymi – mogą pojawić się tylko u osób, które mają z SNG podpisane umowy na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków.

Do naszych klientów mogą przybyć np. pracownik odczytujący stan wodomierza głównego i/lub ogrodowego, ekipa wymieniająca wodomierz, pracownik kontrolujący poprawność działania wodomierza.

Każdy pracownik, który reprezentuje SNG posiada wydaną przez spółkę Legitymację Służbową ze zdjęciem. Mają Państwo prawo poprosić pracownika o jej okazanie. W razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem telefonu +48 58 301 30 91 w celu potwierdzenia konieczności wykonania czynności służbowych przez naszego pracownika. Również na naszej stronie internetowej w zakładce KOMUNIKATY (https://www.sng.com.pl/StrefaKlienta/Komunikaty.aspx) możecie Państwo sprawdzić, czy prowadzimy prace eksploatacyjne w danym rejonie. Nasze działania zawsze prowadzimy z zachowaniem pełnej transparentności i bezpieczeństwa naszych Klientów.


Zwiń ^

Wykrywanie nieszczelności sieci kanalizacji sanitarnej

Saur Neptun Gdańsk SA uprzejmie informuje wszystkich mieszkańców, iż na terenie Gminy Miasta Gdańsk oraz Gminy Miasta Sopot prowadzi akcję zadymiania sieci kanalizacji sanitarnej. Celem prac jest wykrycie nieszczelności sieci, nielegalnych włączeń wód deszczowych, drenażowych i miejsc infiltracji do sieci kanalizacji sanitarnej.

Kontrole szczelności sieci odbywają się za pomocą profesjonalnego generatora dymu – zimnej pary. Dym ten jest bezwonny i całkowicie bezpieczny dla ludzi i zwierząt. Wtłaczany do rury dym, szybko rozchodzi się po całej sieci lub instalacji kanalizacyjnej, wychodząc na zewnątrz poprzez komin odpowietrzenia na dachu budynku. W przypadku pojawienia się dymu w pomieszczeniach zalecamy ich przewietrzenie, a samo pojawienie się dymu oznaczać może nieszczelność domowej instalacji. 
O planowanych pracach SNG SA z wyprzedzeniem informuje Straż Pożarną.
Zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków zabronione jest odprowadzanie wód opadowych i drenażowych do kanalizacji sanitarnej. Nieprzestrzeganie ww. zapisu ustawy, grozi  ograniczeniem wolności lub grzywną do 10 000 zł (zgodnie z Art. 28 pkt 4a Dz.U. 2019 poz. 1437).
Wody opadowe oraz drenażowe, powinny być odprowadzane do kanalizacji deszczowej, lub w przypadku gdy taka możliwość nie istnieje, woda ta powinna być zagospodarowana w obrębie własnej posesji.  Odprowadzanie wód deszczowych do kanalizacji sanitarnej doprowadza do jej przepełnienia, co doprowadza do licznych podtopień oraz zalewania niżej położonych posesji czy mieszkań.


Zwiń ^

Bądź eko, wybierz e-Fakturę

Chciałbyś zamienić papierową fakturę, na e-Fakturę? Wybierając e-Fakturę wnosisz swój wkład w ochronę środowiska, oszczędzasz papier, nie wytwarzasz dodatkowych odpadów i przyczyniasz się do redukcji emisji CO2 do atmosfery. Ale to nie jedyne korzyści. Dodatkowo, faktura trafia na Twoje konto praktycznie w momencie jej wystawienia. Bez konieczności korzystania z poczty w tradycyjnym jej rozumieniu. Jest zatem doręczana niezawodnie, bez pośredników.

Jeśli powyższe argumenty przekonały Cię do zastąpienia tradycyjnej faktury elektroniczną, musisz pamiętać, że z e-Faktury korzystają użytkownicy eBOK. Jeśli nim jeszcze nie jesteś, postępuj korzystając z poniższych wskazówek:

  1. Wejdź na stronę ebok.sng.com.pl, wybierz opcję zarejestruj się
  2. Wypełnij formularz „Wniosek rejestracyjny” i postępuj zgodnie ze wskazówkami;
  3. Potwierdź rejestrację w e-BOK za pośrednictwem linku przesłanego na Twoją skrzynkę e-mail;
  4.  Informację o aktywacji konta e-BOK otrzymasz pocztą elektroniczną;
  5. Już po pierwszym zalogowaniu się w serwisie wszystkie funkcjonalności są dla Ciebie dostępne;
  6. Aby otrzymywać e-Fakturę, zaznacz zgodę w zakładce: Odbiorca lub wypełnij i wyślij właściwy formularz (dostępny w zakładce: Wnioski*)
Wszystkie Twoje e-Faktury – także te historyczne znajdziesz zawsze na platformie eBOK bez konieczności gromadzenia ich w papierowej formie.



Zwiń ^

Przedłużona legalizacja wodomierzy ogrodowych

Szanowni Klienci – użytkownicy wodomierzy na wodę bezpowrotnie zużytą. Mamy dla Was dobrą wiadomość. Jeśli Waszym urządzeniom pomiarowym skończyła się legalizacja (ważność) informujemy iż na wniosek Saur Neptun Gdańsk Dyrektor Okręgowego Urzędu Miar w Gdańsku odroczył termin dokonania legalizacji ponownej i zezwolił na dalsze użytkowanie dotychczas zainstalowanych przyrządów pomiarowych, w tym wodomierzy na cele wody zużytej bezpowrotnie, przez okres kolejnych 6 miesięcy (tj. do 06.11.2020). Chcemy Was zapewnić, że po zakończeniu stanu epidemii SNG niezwłocznie przystąpi do sukcesywnej realizacji zleconych wymian/plombowania nowych wodomierzy.

Jednocześnie przypominamy, że w związku z rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego, a następnie rozporządzeniem z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii, Saur Neptun Gdańsk S.A. wprowadził ograniczenia wszelkich prac ponad niezbędne do utrzymania świadczenia usługi dostawy wody i odbioru ścieków. Sytuacja taka trwać będzie w czasie obowiązywania przepisów ww. rozporządzenia.

 

Zwiń ^

Informacja o umożliwieniu realizacji wcinek

Saur Neptun Gdańsk informuje, iż mając na uwadze konieczność kontynuowania realizowanych prac związanych z rozwojem miasta, będzie podejmować działania związane z umożliwieniem wykonania włączeń do sieci wodociągowej wybudowanych nowych elementów infrastruktury wodociągowej.

Z uwagi na konieczność ograniczenia ich uciążliwości, wyłączenia sieci wodociągowych na potrzeby realizacji wcinek będą  odbywały się w porze nocnej, w przygotowanych w ciągu dnia wykopach i po zabezpieczeniu przez wykonawcę kompletu zweryfikowanej niezbędnej do tego celu armatury i kształtek.

W obecnej sytuacji wszelkie potrzeby włączeń sieci na ww. cele prosimy zgłaszać do SNG z minimum tygodniowym wyprzedzeniem, celem zaplanowania prac i odpowiedniego poinformowania odbiorców wody.


Zwiń ^

Załatw sprawę drogą elektroniczną i aktywuj e-fakturę

Wszystkim naszym Klientom polecamy elektroniczny system obsługi Klienta, dzięki któremu można, bez wychodzenia z domu, zlecić usługi, mieć dostęp do informacji związanych z korzystaniem z wody i odprowadzanymi ściekami oraz otrzymywać fakturę drogą elektroniczną.

Z usługi e-faktury mogą skorzystać odbiorcy usług, którzy zawarli z SNG umowę o zaopatrzenie w wodę i/lub odprowadzanie ścieków i uzyskali dostęp do portalu e-BOK (Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta).
W celu rejestracji konta w e-BOK należy:
  1. wejść na stronę internetową ebok.sng.com.pl lub na stronie internetowej www.sng.com.pl wybrać ikonę ZALOGUJ DO e-BOK a następnie ZAREJESTRUJ SIĘ;
  2. wypełnić formularz WNIOSEK REJESTRACYJNY i postępować zgodnie ze wskazówkami;
  3. potwierdzić rejestrację w serwisie e-BOK poprzez kliknięcie w link zawarty w wiadomości wysłanej na wskazany we wniosku adres e-mail.
Potwierdzenie aktywacji konta e-BOK zostanie wysłane pocztą elektroniczną.
Aby otrzymywać fakturę elektroniczną wystarczy zaznaczyć zgodę w zakładce ODBIORCA lub wypełnić i wysłać właściwy formularz (dostępny w zakładce WNIOSKI).


Zwiń ^